luni, 9 august 2010

Ziua 142 Prin Bucuresti si Ghiveciul cu gerbere

Joia trecuta m-am executat si am intreprins expeditia pentru ridicarea cazierelor cu pricina.
Dimineata am lasat masina la revizie. Asa ca am folosit metroul si propriile-mi picioare pentru restul de deplasari inter-caziere.
Metroul - cata nostalgie...mi-am adus aminte de anii studentiei...cand l-am folosit vreme de 5 ani bunisori...zilnic si la maxim.
Arata la fel...doar ca au aparut tot felul de plasme cu reclame si informatii. Plus jde mii de chioscuri si buticuri cu ziare, covrigi, gogosi, susan, inghetate...si multe cele. Nu mori de foame in subteran...la orice coltisor miroase a ceva...cu bani putini...te poti indopa cu oaresce produse.
Dimineata Bucurestiul e somnoros. E si vacanta. Putina lume pe strada...bate si soarele destul de aspru...Doamne sumar imbracate, domni in slapi si bermude...cate unu' ratacit la cravata...iesit din vreo banca...in rest nimic.
M-am oprit in centrul vechi la City Grill...sa iau micul dejun. Doua ochiuri, niste branzica, o limonada si o cafea. 23,70 lei - o avere...cel mai mult limonada...aproape 10 lei. Adica niste apa cu o vaga aroma de lemon data de cele doua felii subtirele de lamaie, nitica gheata si o lingurita de miere. Mi-a adus ochiurile dupa 20 de minute. Cred ca au stat si au asteptat sa se oua gaina. Ospatarita cu o alura de mare sictir...adormita si nemultumita.
I-am dat o hartie de 50 de lei...si-mi aduce restul 16 lei. Bine ca m-am uitat..."Heloooo...am strigat dupa ea...ia fa scaderea"...Se uita la mine tamp si nu intelegea ce vreau"...
"Cat ti-am dat?" "50 de lei"...zice..."Si cat e restul"?...numara..."16 lei"..."Si e bine?"...
"Nu stiu...astia mi i-a dat de la bar"...""I-auzi...nu verifici?...daca te pacaleste?"
"Hai...ia nota...restul si pune-l pe barman sa mai scada odata"
S-a intors cerandu-si mii scuze...ca din greseala...M-am enervat...n-ar gresi in plus nici de-ai naibii...City Grill - de EVITAT...scump...mancare simpla...serviciu prost...mai bine Mac.
In fine...prima oprire Politia Capitalei pe Calea Victoriei...sa ajungi acolo tre' traversata Calea...e un semafor chiar colt cu magazinul Victoriei...lume...trec masini in viteza...mai e cate o pauza...semaforul tot rosu pentru pietoni... hait...cine credeti ca alerga pe rosu...sa treaca strada?...Pensionarii cu carucioare pentru piatza...astia erau cei mai grabiti si cei mai "civilizati"...Halal...unii trageau si niste nepoti de mana...frumoase invataturi...
E o vorba...cine n-are batrani sa si-i cumpere...Vazand faza asta...si multe de alt gen...as zice..." Eu i-as vinde pe unii, nu pe toti, doar pe unii...sa se procopseasca si altii cu tovarasi cu profesionala la ff, cu facultate muncitoreasca la distanta iar dupa facultate cu liceul la seral...ca cica asa era prin anii 50...intai facultatea si apoi liceul...stiu din surse sigure...deh era nevoie de cadre noi.
Ei...cadrele alea noi de atunci...traverseaza invariabil pe rosu...stau la cozi la orice ora din zi...peste tot...fac observatii neintrebati...si sunt primii moralisti pentru orice problema...dau din coate...stau lesinati prin metrou sau autobuz...doar-doar le-o da cineva locul...darrr...traverseaza in pas alergator pe rosu. Sprintarii de ei...
Primul cazier fu rezolvat dintr-o clipita.
Pana la cel de-al doilea...m-am plimbat prin oras. Nu-i rau orasul...prin centru...arata chiar bine...curat...borduri aliniate..cladiri renovate...fain.
Se apropia ora de celalalt cazier...cazierul lu' Printesa. M-am oprit la florarie...si m-am uitat... Ce sa-i iau eu Printesei si sa nu para prea erotic?...Aia nu...aia nu...am vazut niste gerbere in ghiveci...par inofensive...nu semnifica nimic suspect...si-s frumoase. Am luat ghiveciul si pas alert catre sectia de politie.
Cand am intrat cu ghiveciul...ofiterul de serviciu se holba la mine. In acelasi timp, pe plasma deasupra scafarliei sale scria " In aceasta sectie nu se primesc 'atentii'"...Am stat nitel la coada...si apoi am intrat tzantzos...wowww...nu era Printesa la birou...ci o tanti draguta...bruneta cu un zambet fermecator...zambea la ghiveci probabil...
I-am dat nr. de inregistrare...si s-a pus pe cautat...
"Luati loc domnu'"..."Ce flori frumoase!!.." Nu stiam ce sa zic...
Doamna bruneta rasfoia de zor prin caziere sa ajunga la al meu...
Mi-am luat inima in dinti, am inspirat si apoi expirai..." Doamna blonda nu e azi?"
"E la Capitala"...Ohhh saracutza de ea...tot n-a scapat...seful cel rau...a expediat-o si azi acolo...
" Puteti sa-i dati florile astea?...Va rog...Sunt pentru dansa". Bruneta se holba uimita...
"Pentru .....(si-i zise numele)?...Oaauu..."
"Da....pentru ea"..."Dar de ce?" ma spiona ea..."Asa mi-a venit...sper sa se bucure"
Mi-a dat cazierul...si am luat-o spre usa..."Din partea cui sa-i zic ca-s florile?"...striga ea dupa mine...M-am oprit...m-am gandit...si am zis..."De la un admirator"...."Oaaaauu" cotcodaci bruneta....
Mi-a parut rau ca nu era Printesa...mi-ar fi placut sa-i vad privirea si poate si un zambet. Orice femeie zambeste cand primeste flori. Cineva zicea ca e cel mai autentic zambet al unei femei. Restul ar fi doar ranjete...
Mi-am luat masina de la revizie...si am vazut Bucurestiul asa cum il vad de obicei...de la volan...Pare mai nevrotic...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu