marți, 20 iulie 2010

Ziua 124 Holashli, India si Morcheeba

Tocmai ce ma uitai la faimosul serial India...sa vad cine e norocosul care seamana cu mine...cred ca detergentul Ariel din reclamele lungi si dese...mai degraba...Whatever...

Ieri m-am intors de la Timisoara...cu aterizare tot pe Otopeni...totul fu bine...chiar fucking de bine...sa ma exprim asa...
Ce inseamna fucking de bine?...Hmmm...ar fi multe de spus...dar as da un exemplu..
Sambata am vizitat frumosul oras Szeged...prin care trec destul de des in periplurile mele..Daaa, trec, nu prea ma opresc insa...Scopul deplasarii a fost o vizita la un faimos restaurant "Fehertoi Halaszcsarda es Panzio"...adica si cu pensiune. Nu ne interesa pensiunea...ci o faimoasa ciorba de peste mixta, prezenta pe absolut toate mesele.
Parcarea plinaaa...mese full...suna bine. Seful unitatii, dl. Sandor Fenes - Maestru in arta culinara - medialiat Venesz...ohoo...suna gustos...
Meniu in lb romana, ospatarul vorbea romaneste nitel...ciorba la poz. 094 Vegyes halaszle adica pe romaneste holashli...
E servita intr-o oala maricica...o portie...costa doar 2150 de forinti...dar trebuie sa fi un adevarat elefant sa poti manca singur toata portia. Asa ca, cunoscatorii o impart in doua portii de bun simt...
Ce sa zic...e o ciorba mixta de peste...cu somn, pastrav, crap, salau,somon, etc...cu un gust...ohhhhhhhhhh...Doamne...cu un gust divin de mmmmmmmmmmmmmmmmmbun. Nu pot sa descriu...dar vin oameni de la Timisoara si Arad...adica 100 de km pentru o portie doar.
O minunatie...Plus ca painea de pe langa ciorba, e paine...nu cerealele reciclate de la noi...
Dupa 1/2 portie de holashli...un om normal ca mine...adica un guvid...nu poate sa se bucure decat de o cafea si o bere-doua.
Am vazut in schimb tatal elefantilor. Un nene, ungur, mai mult rotund decat inalt si cu o privire decisa...Era la o masa alaturata, singur cu o galeata de holashli in fatza... A balbotat destul de repejor...ma uitam deja uimit sa vad daca tipu' o sa crape...Cand am vazut ca-i aduce cea de-a doua galeata de ciorba...sa-mi stea inima si berea pe gatlej... A pompat repede si a doua galeata impreuna cu vreun kil de paine...Am zis ca se opreste...Parea destul de obosit...si terminat dupa lupta dificila cu galetile la dublu. A comandat si felul doi...un castron urias cu nu conteaza ce...pe care l-a excavat...ceva mai incet, e adevarat, dar a lins tot...Imi venea sa vomit uitandu-ma la acel animal cat putea sa bage in el.
La alta masa, o pereche care ciripea romaneste...si-a comandat cea mai mare portie posibila. Am identificat-o dupa meniu.. La poz.098 Gratar pentru 2 persoane (n. red. in realitate pentru 6 persoane lejer) in farfurie de lemn. Ce contine aceasta grandioasa pozitie din meniu?
Asa...deci..file de crap la gratar cu sos de ciuperci, file de salau a la Orly, jumari de crap, file de somn la gratar cu usturoi si 2 buc. de salau intreg, totul asezonat cu un munte de pogacele de cartofi...Doamne...au ras tot...nu prea au vorbit...caci aveau gurile ocupate...
De fapt carciuma asta minunata ( cica categ a 2 a cum scria in meniu...cum naiba o fi categ a 1 a??? )...nu e un loc de socializare...adica sa vii cu "pretenii" sa mananci ceva, bei un suc, stai la povesti...nuuuu...e un loc in care se vine...te asezi la masa...studiezi lista imensa de bunatati...pana bei o apa...n-apuci sa vorbesti...caci vine haleala...si daca vine ce am vazut eu prin prejurul mesei, la vecini...n-ai cum sa socializezi...te pui pe mancat, balbotat, pompat, excavat, diguit, betonat, etc...alta sansa nu e. E o carciuma in care e multa liniste...toata lumea mananca...nu vorbeste.
Nota 10 cu felicitari pentru gazdele de pe malul Maros-ului...a nu se rata destinatia. Se ajunge foarte usor...cum se iese din Szeged spre autostrada spre Budapesta...la sensul giratoriu, se face dreapta...spre Kiskelek (soseaua nationala spre Budapesta), inca vreo 300 de metri si pe dreapta e holashloiul asta minunat de gustos.
Informatii suplimentare pe www.fehertoihalaszcsarda.hu

Pe drumul de intoarcere...la 30 de km de Timisoara, in comuna Sandra, avem si noi un loc dragutz, unde gurile rele care mai pot inca mesteca ceva dupa holashli...zic ca s-ar manca foarte bine. Am pus ochii doar pe o supa de fazan cu taitei de casa (14.50 lei), pe care o voi verifica cu incredere data viitoare cand trec. Locul se numeste Schwabenhaus...adica casa svabului...are si site...www.schwabenhaus.ro
De incercat si locul asta...merita. Ce usor devii balen in carciumi din astea...cu bucatari medaliati!
Nu e de mirare ca luni am fost cam nervos si iritat...cum naiba sa nu fii...dupa asa un fucking de bine...sa vii la "berou"...sa mai si muncesti...
Ma relaxez cu Morcheeba...care e divina...pluteste sub apa ca bucatile mele de peste din holashli...si canta si gustos de bine...


Un comentariu:

  1. Pantagruelic! Si Gargantualic! Mai avea la TV pe vremuri un tip acum raposat, saracu', literat si gourmet 2 in 1, cu care era prieten Tabara, o emisiune minune... Eu am vreo 50 de kile, gatesc numai in situatii de criza, da' nu m-as plictisi sa citesc si sa vad despre mancaruri si gateli alese nici in 50 de ani... Merci de indicatii, cand voi mai trece pe acolo nu ratez!

    RăspundețiȘtergere