miercuri, 12 mai 2010

Ziua 54 Szombathely


Dimineata devreme, Gummy si Birlic ma asteptau cu micul dejun deja luat.
Stateau cuminti si vorbeau intre ei, caci telefoanele inca nu suna la ore mici din zi.
Ohhh...don' Pindic, aparusi!!!..ce placere...

Intarziai si eu 10 min la micul dejun, dar la plecare am fost in time.
Am spalat masina in Pecica, caci plouase peste noapte si nu se cade sa murdarim tzara vecinilor nostri.
Gummy si Birilic erau in verva, excitati ca treceau granita.
La vama, totul a fost ok. Cravatele noastre infipte in gat, plus fetzele de oameni seriosi ale insotitorilor mei, masina spalata bec, precum si destinatia...conferenz-seminar...i-a umplut de respect pe politisti de frontiera.
Imediat dupa vama am oprit sa iau Matrica, rovinieta cum se numeste la ei. O blonda draguta ce vorbea bine romaneste m-a servit prompt. Sa cumperi vinieta la ei e foarte simplu...doar spui numarul de inmatriculare...La noi eu un proces scremut din greu in care se completeaza si data de nastere a bunicilor.
In fine...blonda ma intreba daca pot sa iau pe colega pana la Mako. Colega era o femeie miniona, frumusica, cu ochi albastri care ciupea si nitel engleza..
Pai da...o luam.
Colega s-a asezat in spate langa Birlic.
Si Birlic si Gummy cat de in verva erau pana atunci, acum debordau de energie. Dar colega vorbea numai cu mine, probabil din respect caci atentia se acorda doar soferului.
O cheama Iboya, e un nume de floare pe care n-a stiut sa ni-l traduca.
Fara s-o intrebe nimeni, a zis ca are doi copii, o fata de 21 de ani si un baiat de 19, amandoi in Szeged.
Birlic nu vorbeste nicio limba caci la jandarmi, fosta securitate, ii invatau doar sa vorbeasca acceptabil romaneste.
Gummy insa e poliglot. Stie si engleza si germana si franceza.
Cand a auzit ca are fata de 21 ii zice.." Dar cum e posibil ca mai mult de 30 nu pari?"...La care Iboya a ignorat complimentul si m-a intrebat daca am si eu copii.
A zis apoi ca e divortata de 2 ani si ca sta singura, doar cu o pisica in Mako.
Gummy imi sopteste" Cere-i nr de telefon...uite ce bucata buna...auzi...doar cu pisica, cred ca vrea si un motan"
Birlic se agita ca nu intelegea ce vorbim.
O lasam pe Iboya in oras si mergem mai departe. A urmat o ora de reprosuri si boscorodeli ca ce prost sunt, ce bucatica buna am pierdut.
" Ce daca esti insurat?" ma apostrofa Gummy...femeile trebuie trase pe catarg..." filosofa el suparat."Crezi ca o sa-ti mearga scula la infinit?...nu trebuie sa scapi nicio ocazie...Iti zic eu..."
Din invataturile lui Gummy.
Birlic in schimba admira curatenia si gazonul tuns de la unguri...
" Futu-le muma in cur de bozgori, cum dracu ei pot si noi nu? Uite ce curat si frumos e la ei?" Urla frustrarea si invidia in el.
Sau..."uite...astia n-au schimbat bordurile, nu au furat ca astia de la noi"...
Tot asa au tinut-o pana la Budapesta. Gummy a facut un scurt istoric al ungurilor de la Atilla pana la Janos Kadar. In mare i-a laudat, dar cel mai tare le-a laudat pe unguroaice..."Baaa...nu stiti voi, unguroaicele sunt cele mai tari femei din lume. Daca vor, dau din cur cel mai bine. Ce?...crezi ca de pomana cei mai importanti oameni din lume au neveste unguroaice? Stiu ei de ce..."
Birlic ii cam critica...ca-s horthysti...revizionisti..etc..avea "Romania Mare" pe genunchi.
Si tot asa... Din cand in cand discutiile evaluative despre fratii nostri maghiari erau intrerupte ba de " I feel gooood", ba de " Volus le vous couche avec moi ce soir"...invariabil raspundeau, negresit spuneau unde sunt si unde se duc, si ce vreme frumoasa e...
Dupa Budapesta ne-am oprit pentru o gustare. Gummy a excavat un gulas soupe si un snitel de porc imens, Birlic doar un piept de pui. Eu am baut doar o cafea. Vomam daca mancam, vazand sosurile din mustatile lor cum se preling...
La Gyor am iesit spre Szombathely, destinatia noastra finala. Am mers inca vreo 70 de km pe drum national si ajunseram intr-un final apocaliptic.
Pe Gummy si pe Birlic nu-i doare gura deloc, vorbesc incontinuu...despre orice...
Am stat la manifestare, am facut un tur, am vorbit cu oameni, doar aia care stiau si altceva in afara de maghiara.

Seara am fost invitati la Gala Dinner la hotel Claudius.
O cuvantare scurta, apoi ho' pe bufet. Care apuca primul din mancare.
Gummy si Birlic si-au umplut farfuriile cu aperitive. Dupa ce au observat ca mai exista si fel principal si desert...au lasat-o mai moale cu aperitivele. Adica au lasat in farfurie mai mult decat jumatate.
C-asai romanu'...calic...ia mult si lasa in farfurie. Tzipa foamea in ei.
Dupa Gala Dinner, am facut o plimbare prin oras in ideea ca in viatza asta n-o sa mai ajungem aici.
Szombathely e un oras mijlociu in Ungaria, in jur de 40.000 de locuitor, curatzel, dragutzel si oameni amabili. E situat la vreo 10 km de granita austriaca....iar localnicii au imprumutat gramezi de bune obiceiuri de la fratii lor austieci. Bravo.
Gummy a mancat ca un urs...i-a batut pe toti de la toate mesele. Record absolut. Si-a udat burdihanul si cu o sticla de vin alb.

Mai e si maine o zi. Sper sa pot rezista cu personajele astea de desene animate cat ma mult.
Alvó bolyhos...pufic somnosss

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu