vineri, 21 mai 2010

Ziua 64 Aurore


Aseara m-a sunat Pindica sa ma intrebe de masea. Era un pretext sa-mi detalieze ce vraji a mai facut sefa ei...De cand o stiu a avut doar sefe si cu niciuna nu s-a inteles...evident.
Cand sa inchid, zice " Aaa...vezi ca maine sunt Sfintii Constantin si Elena"...Ihi...
Nu le am cu sarbatorile...pur si simplu calendarul religios nu mi se aseaza pe sinapse.
Am inchis si primul gand mi-a fost la batranii frumosi Constantin si Elena din filmul cu acelasi nume.
Am scris despre ei in Ziua 27

http://pindicghiocel.blogspot.com/2010/04/ziua-27-pindica-constantin-si-elena.html

Ce autentici!...Cat de adevarati in viata lor simpla si onesta...cata bucurie pe ei sa-si traiasca fiecare respiratie!!.
M-am bine dispus...de fapt viata lor si fapturile lor frumoase ma facura sa ma simt bine brusc. Ce usor e...!

Dimineata eram mobilizat sa ma duc la "berou"...caci doar acolo creierul meu poate sa se seteze pe modul "work in hard". Pot lucra si de acasa...si din masina...si de la hotel...si din buda chiar...dar asa ma simt eu muncind...intr-un birou...oricare ar fi el...
Imi facui un short list cu Costeli si Ilene...nu-s prea multi. Generatia mea nu prea are nume de astea. Sunt generatia lui Cerasela, Gratiela, Consuela dupa ce seriale erau pe vremea aia la tv...
Fac cafeluta la ibric...ma bucur de aroma si caimacul cafelei... Primesc un comment...din 3 parti...o poza si doua filmulete. Fara niciun comentariu suplimentar. Sunt tentat sa dau reject. Dar ma opresc...o figura nevinovata de fetita ma facu sa starui si sa vad despre ce e vorba...

Aurore...
si liniste....

Un film canadian, extraordinar de bine facut, extraordinar de bine jucat, totul la superlativ. Dar peste orice, este subiectul...povestea dramatica a unei fetite de 11 ani, Aurore, frumoasa, delicata, interiorizata, rapusa de moartea mamei si abuzata de mama vitrega si de tatal extrem de ocupat, totul sub binecuvantarea unui popa catolic frustrat.
O poveste adevarata petrecuta la inceputul secolului trecut.

Aurore...
Am vazut filmul...vreo 10 parti pe youtube...E in franceza, subtitrat in engleza.
Am plans...da...nu mi-e rusine sa spun...am plans...Si m-am gandit la toti copiii de pe lumea asta supusi violentei, abuzati sexual, terorizati, de cele mai multe ori de proprii parinti daca pot sa-i numesc asa.
Am plans...am uitat de tot pentru o ora si ceva. Cafeaua s-a racit in cana, telefonul suna in dormitor la pereti..zgomotul masinii de tuns gazonul se auzea de afara ca un oftat sfasietor..

Aurore...

Pur si simplu am plans...si ce bine m-am simtit.. Am plans pentru micuta Aurore, care a trait in alta epoca, in alta lume, departe...dar atat de aproape...




Aurore...dulce faptura...ce dor imi e de tine...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu