joi, 13 mai 2010

Ziua 56 Repatrierea dinozaurilor... Carnival of Rust


Am zabovit in Savaria pana spre dupa amiaza.
A fost greu sa mobilizez dinozaurii sa ne miscam catre casa. Erau asa de absorbiti de discutii incat se lipisera de pardoseala salii de sport. Birlic credea ca deja e fluent pe ungureste...vorbea cu toata lumea...
Am papat ceva frugal la cateringu'de acolo...O supica subtire cu galuste mici ca la unguri, un peste super cu orez si o salata mica. La desert o prajiturica.
Lui Gummy nu i-a ajuns nici pe o masea. Tot drumul se milogea sa oprim si sa mai ciuguleasca ceva. No way...
Interesul meu era sa ajung la Arad, la faimosul hotel Ana, inainte de 10.30 PM cand pleca bucatarul. Sa beau si io o bere si sa mananc linistit daca mi s-o face foame.

Am descoperit de ce Petreusii au fost atat de energizanti si plini de veselie.
In ceaiul pe care il lingeau din cand in cand se strecurase, nimeni nu stie cum, o portie zdravana de vodca. Cred ca mai bine zis, era nitel ceai in restul de vodca.

Gummy a mormait tot drumul...si vedea tot timpul cate un popas cu carciuma. I-am tarat aproape fara oprire pana la Arad.
I-am atentionat sa nu mai suga ceai ca nici la pishu nu opresc.

Oricum orice pishu dura pe putin juma de ora. Pana Gummy se destzelenea din centura de siguranta, pana iesea din masina, pana serpuia greoi pana la buda...pana intra in cabina (niciodata nu incapea si niciodata nu folosea pisioarele unde ar fi avut loc)...pana isi incheia slitul...greu...caci nu-l vedea deloc...o lua pe pipaite...pana isi pieptana parul alb zburlutucit a la Einstein, pana tragea niste flatulatii si ragaituri..pana ce...ohhhhh...
Birlic era mai rapid in miscari, dar cred ca avea probleme cu prostata. Jeturile lui intermintente durau o vesnicie....
Imi inspirau rugina...incep sa ma tem ca o sa fiu la fel...sau mai rau...eu o sa fiu un carnaval al ruginii desavarsite...

Am ocolit repede Budapesta, am trecut vijelios pe langa Keskemet...meklemet...szoclkmslshmet...si alte localitati interesante...

S-au oprit sa traga din "ceai" caci cu mine nu era de gluma. Pur si simplu n-am oprit.
Gummy se concentra probabil sa nu faca pipi si a uitat de foamea continua in care traieste, iar Birlic a adormit inpardonabil in spate sforaind sasait si rarait.
Am pus niste Bon Jovi...
Gummy...cine-s astia?...canta bine!...precis sunt niste ciori...eu...nu-s ciori, dimpotriva...nuuuu...pun pariu ca-s ciori, auzi ce voci au!!...
Gummy pune pariu pe orice, apoi nu recunoste pe ce a pus pariu si oricum nu platea daca pierdea. Stil si acuratete...Gummy.
La Nadlac...repede...Birlic...sa mergem poate o fi Ibolya de serviciu la viniete...s-o salutam...
Neee...e deja 9.30...intarziem si se cara bucataru'...ramanem infometati...
Gummy a votat rapid s-o evitam pe Ibolya de data asta...Birlic a fost cam trist la faza asta...cred ca s-a indragostit.

Gummy sa schimbe atmosfera, ne-a povestit apoi cum a fost el in Albania cu "afaceri" in '88.
"Baaaa...sunteti nebuni...aia n-aveau masini...nici drumuri...aeroportul nu avea balizaj, se ateriza doar ziua..."..
Ne-a tinut cu povesti despre Ever Hodja pana la Arad... Birlic a tacut malc...
Dupa vama imediat au inceput sa sune disperati pe neveste, copii si alti amici ca s-au repatriat si ca respira aerul in care se nascusera...cine i-or fi nascut...
Vorbeau amandoi odata...tare...Am dat Bon Jovi la volum mai mare cu basi...nu s-au sinchisit...au urlat si mai tare...
Am gonit prin Arad...si am ajuns la hotel la 10.20. Bucataru' deja facea dush sa plece.
Fata de la receptie ne-a pus sa completam formularele din nou.
Gummy s-a enervat. Nu-i place sa completeze fishe. Desi hartia respectiva avea sumedenie de rubrici el a trecut doar cnp-ul...Fatuca i-a explicat ca trebuie sa scrie tot. Gummy a ripostat superior... Dragutza...cnp-ul zice tot, da? si ce mananc dimineata si ce numar am la pantonfi...
M-am iritat si eu ca doar ce statusem cu doua zile inainte. Ar fi trebuit sa ne aibe in calculator...sa nu stam sa ne scriem autobiografia din nou.
Bine ca m-am repezit in restaurant si l-am oprit pe bucatar din dush. Daca stateam si scriam povestile din fisa, ramaneam nemancati.
Eu mi-am luat un muschi de vita, medium done.
Petreusii si-au luat niste cefe uriase de porci, caci ii reprezentau mai fidel probabil.
Gummy ca de obicei si-a apretat camasa cu ulei si otet de la salata.
Au vrut sa bea un spritz. Doar cate o bere...gata..s-a inchis casa...la culcare..
I-am trimis la dodo...au bombanit, dar s-au executat...

Carnavalul ruginii pe ziua de azi tocmai ce se termina...apoteotic...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu