vineri, 14 mai 2010

Ziua 57 Daca ploaia s-ar opri....


Dimineata am coborat la micul dejun pe la 10 fara ceva. Aveam timp, intalnirea din Arad era stabilita la 11.
Companionii erau deja satui, se intretineau cu chelnerita, chicoteau si miscau din gene vioi.
Amandoi erau niste vrajitori profesionisti. Isi pastrasera spiritul de vanator si, pentru ca nu prea aveau sanse la vanat, se gudurau, icneau si aruncau complimente la kilogram.
La 11 fix trecute am ajuns la o firma unde director era o doamna foarte bine, foarte desteapta, foarte-foarte.
Ne-a servit cu cafea. L-am vazut prima data pe Gummy sorbind din cafea. Doamna s-a uitat la el gales, cand a refuzat in prima instanta..."Se poate domnuuuu...la noi e cafeaua cea mai buna, hai va rog"...Gummy, transpirat de emotie la asa privire, si-a inmuiat mustata in cafea de indata si a sorbit-o toata.
Am plecat dupa ora de discutii, interesante daca Birlic nu se baga in seama din 2 in 2 minute.
Nici n-am dat coltul din Arad la giratoriu, ca Gummy scrasnind din dinti mi-a zis sa opresc la o toaleta ca e deranjat la stomac. Hait...cafeaua si-a facut efectul.
Am oprit la un popas. Jale, cabina era prea mica, Gummy nu putea sa inchida usa dupa el. Asa ca Birlic a stat planton la intrare si niciun barbat n-a avut acces la pisoare pana ce Gummy nu si-a varsat emotia vibranta a privirii directoarei.
N-a reusit din prima. Opririle au mai fost la Savarsin, la Gurasada si nu mai stiu unde. De 4 ori fix, Gummy s-a luptat din greu cu toaleta.
La Deva am avut alta intalnire. Si pentru ca nu aveam chef sa-i iau cu mine, i-am lasat la o terasa. Dupa 20 min i-am gasit acolo la a doua suta de fernet.
Gummy....fernet-ul e digestiv, pansament, uite mi-a trecut cacareaza.
Am plecat din Deva si pana la Orastie au mai tras din "ceai"-ul din masina si tot cereau pipi.
La Simeria Veche, coloana pe kilometri. Fusese un accident mai devreme. N-am vazut asa ceva, o masina rosie pur si simplu presata complet. Masina presata era scoasa de pe carosabil dar tir-urile incentineau s-o vada si uite asa se forma si coloana.
Multi se dadusera jos din masini sa faca poze. Nu inteleg ce placere o fi si asta, dar ma rog...fiecare cu pasarica lui.
Inainte de Sebes, iar pipi...Okkk...ajungem maine la Bucuresti in ritmul asta...
Le-am luat biberoanele, le-am arucat la gunoi. Am cumparat niste covrigi sarati, care mai retin din apa, si gata. Pana la Bucuresti nu mai oprim.
Gummy disperat...si noi cand mai mancam?....Lasa ca te asteapta nevasta acasa cu supa calda...
Nasol moment.
Gummy cred ca acasa manca iarba cu iaurt. Il tine nevasta-sa din scurt. Cand pleaca de acasa altoieste ciolane cu fasole, cefe de porc, tocane grase cu sos, udate cu alcool cat bea boul apa.
El zice ca are 135 de kg. Eu zic ca are 180. Stiu sa calculez mase din volume la ochi. La inaltimea lui, 180 si ceva, 135 de kile daca avea era impanat, solid. Dar el era complet rotund. Doi Birlici se ascundeau dupa el fara sa se inghesuie.
La Sebes cosmar, 5 km coloana, la semaforul de la intersectia cu Alba Iulia.
Da, doua directii importante, Arad si Cluj, se despart in Sebes, la un semafor intr-o curba de 90 de grade. Normal ca se fac coloane imense.
Am pierdut o ora in Sebes. Pana la Sibiu am gonit. Alta coloana de la Aeroport pana la MacDonald la Atlasib. Alta jumate de ora.
Gummy icnea ca-i e foame. Intre timp a adormit si sforaia cu grohaieli.
La radio, presedintele nostru explica poporului de ce tre' sa taie din salarii si pensii. Birlic protesta in spate...Hotzule, taci, in puscarie cu tine, ai furat flota, mama ma-tii de bandit...Gummy care dormea, se mai trezea si printre grohaieli..." Brrllrlllb,....daaa...mare hotz" Si iar adormea.
Cand presedintele zicea ca o sa se controleze pensiile anticipate pe caz de boala...Birlic, pensionar de la 45 de ani, cu o mare musca pe caciula a inceput sa tipe si sa agite in spate. Gummy sforaia, grohaia si mai flatula din cand in cand discret. Birlic sarea in spate pe scanun, dadea din maini si tzipa proteste.
Pe la Valcea, Gummy s-a trezit si a zis ca sorry, chiar tre' sa oprim la toaleta.
Eu...de ce?...Pai ma pish pe mine...Pisha-te...am zis. Si n-am oprit.
Pe autostrada am prins cea mai tare furtuna si ploaie din ultimii ani.
N-avea nimeni curajul sa mearga mai repede de 100. Asa ca eu la 140 i-am maturat pe toti de pe banda a doua. Birlic delira...ohhhh...ce mistooo ii dai p-astia cu jeep-urile la o parte...
In Bucuresti era inca uscat, am depasit furtuna. L-am parcat pe Gummy acasa,undeva in Cotroceni, apoi pe Birlic tocmai in Tineretului.
Intre timp a inceput sa ploua tare si-n Bucuresti. Nu se vedea la un metru.
Imi faceam cruci cu limba in gura sa nu cada vreun copac pe mine, asa se miscau de la vant.
Mi-am adus aminte ca n-am paine acasa. Am oprit in buza usii unui non stop. 1 metru de la masina la magazin. In metrul ala, m-am facut ciuciulete.

Home, sweet home....dar goala...A fost Tanti, e curat luna.

Umbrele ruginite ale tovarasilor au ramas in urma.
Nu ramane decat ploaia care toarna si loveste ferestrele. Lin si ritmic..

Daca ploaia s-ar opri...stele ar rasari...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu