sâmbătă, 10 aprilie 2010

Ziua 21 Despre Electra, doctorita navetista


Anul trecut, mergand spre Tg. Jiu, la iesire din Valcea, o aparitie electrizanta...statea la ia-ma nene pe marginea soselei.
De obicei nu iau pe nimeni in masina....sau asa credeam eu. De ce? Pentru ca nu prea sunt comunicativ la volan, apoi de obicei bunaciunile faceau cu mana doar cand era si Pindica in masina...asa...ca sa-si faca ea idee de ce oportunitati am eu la drum cand sunt singur...Iar cand eram singur...pauza...doar mustaciosi fiorosi cu palarii...de parca avea cineva curajul sa-i ia, balene over 100 kg de se lasau amortizoarele, cupluri cu bagaje pentru un camion, capcane cu don'soare buuunutze care ies la inaintare si dau din mana....ceva mai in spate fiind mamica, mam'mare si fratiorul mai mic.
Mda...oricum, din principiu nu iau pe nimeni..
Dar, anul trecut in acea zi insorita de vara am vazut-o pe Electra...bagaj in mana, bagaj pe umar, vorbea la telefon si mai tinea cu piciorul si un roller sa nu cada... O coama buclata neagra...ochelari negri, imbracata-n negru toata. M-am oprit...si am luat-o.
E doctorita de familie din Pitesti si lucreaza intr-o comuna din Gorj unde are cabinet.
Are in jur de 50, n-arata rau, ingrijita, arcuita, parfumita si vorbareata. Mi-a povestit de barbat-su...ca are o amanta de 8 ani, vaduva, buticareasa de la magazinul din colt, vecina cu ei. Evident mai batrana si mai urata decat ea. Cum a intrat peste ei, in casa aleia si s-a tras de par cu aia..cum i-a rupt capotul, sotu' era pe canapea cu catargul gol, si urla la el...." Sileeee...uite ce tzatze lasate are...ce are ea si eu nu?...Iar buticareasa zicea, aparandu-se..." Eu i-o sug bine fa, tu nu"...Ohhh, ce povesti... "De ce nu divortezi?" am intrebat-o, "Il iubesc" icni cu lacrimi Electra...Ce poveste..!!! O condusesem pana in sat, nitel mai la stanga de drumul national. Imi luase tensiunea. Desi ne lasasem numerele de telefon, daca mai trec sa ma opresc la o cafea si o verificare de tensiune, n-am mai vorbit...
Miercuri, la dus, pe autostrada, ma gandisem nitel la ea..."Oare ce-o face Electra?" Doar asa un gand... Apoi iar mi-a trecut in gand in pasajul de la Bascov....la iesire...pe cine vad? Pe ea.
Nu facea cu mana, vorbea la telefon, tot cu doua bagaje, tot cu ochelari de soare, tot cu parul involburat. Am oprit. Nu ma recunoscuse. Desi dupa mine oprise si un Logan, a venit la mine, in ideea ca masina e mai comoda, poate....
Cand ma vazu..."Ooooooooo Pindiiiiiiiic....ce placereee...ce faci omule?" Arunca repede bagajele pe bancheta din spate...si tot vorbea din usa. Am rugat-o sa urce, caci ocupasem parte din sosea si se facu coada de tir-uri in spate. Nu ma claxona nimeni. La asa "piesa" soferii de tir erau foarte intelegatori.
"Unde mergi?" "Spre Sibiu" zisei..."Ohh...ma lasi atunci la Valcea la iesire spre Gorj?"...Te las...
60 de km pana la Valcea, gura nu-i tacu...
Atat am intrebat... " Ce face Sile?"... Si avuse mii de raspunsuri. Pe scurt, tot cu aia era, ea tot il iubea si iar o paruise...
" Pindic...a venit la usa la mine...cica sa-i ceara niste chei lu' Sile" Asa, si?
"Si cautam cheile...a iesit si fii-mea si a luat-o la rost...ca de ce nu-l lasa in pace pe tat-su...ca sunt gramezi de barbati liberi...ce s-a gasit taman cu el..."
Sile unde era? " Sile era in sufragerie...se uita la meci" Si? Si buticara i-a zis fetii..." Ce vorbesti tu curva dracului...ca te intanzi cu pularaul ala de Sorinel, de la C, cand femeia lui nu-i acasa..."
"Ohhhh...cand auzii...n-am rezistat si i-am tras un pumn in nas"...I-a curs sange...de a trebui s-o tamponez apoi...si apoi o batui iar..."
Isi trase sufletul un pic si continua: "Apoi ia-o la omor pe fata...e adevarat? Ti-o pui cu ala?"
Si Sile ce facea? " Sile? Nimic...se uita la meci"
"Auzi tu...toata familia si-o trage prin vecini...numa' eu nu"
Demoralizant.
Apoi mi-a povestit de greva lor, a medicilor de familie....cum rahatul ala de casa de sanatate isi bate joc de ei...lumea n-are bani, nu vine nimeni la consult...iar cat despre compensate...ce sa mai zica...
Am ajuns epuizat in Valcea...am parcat-o la Omv-ul de la iesirea spre Tg Jiu.

A trebuit s-o iau prin oras spre Sibiu..In centru blocaj...Mai sa fie...ce trafic in targul asta?...Era inmormantarea vreunui bulibasa...masini parcate pe doua randuri...pirande care traversau incet de colo colo....Politie care dirija circulatia....Dumnezeu sa-l odihneasca....

Un comentariu:

  1. maaiii!!! la cate povesti afli in excursiile tale e si pacat sa nu le scri....sa mai aflam si noi cei ce nu ne excursionam atata...pulsul natiunii :))

    RăspundețiȘtergere