vineri, 30 aprilie 2010

Ziua 42 Baia Mare - Cu Mine


Am facut dushuletz...si am iesit sa iau aer...Se inserase usor, dar tot cald si placut afara. Ma cam durea parietalu' nitel si ma gandii eu sa ma duc la farmacie sa iau ceva leacuri.
Grea misie coane, in Baia Mare. Nicio farmacie deschisa dupa ora 8 seara. Chiar si cea pe care toata lumea o stia non stop (Helena ceva de genu' asta) era inchisa de la sase.
Nu-i nimic. Am facut o tura pe jos sa-mi dezmortesc ciolanele.
Intai prin centru nou si apoi in cel vechi. Orasu' e dragut, curatel, lume linistita, cam putina pe strada.
Toate blocurile cu iesire la strada au magazine amenajate in apartamentele de la parter. S-au creat astfel vaduri comerciale cam peste tot.
Ceva ce ar fi de neimaginat in Bucuresti, in Baia Mare e traditie. Adevarate constructii la parterul blocurilor ce au ocupat spatiul verde din fatza cu saloane de cosmetica, magazine de tzoale, banci, termopane, piese auto, florarii. De toate. Farmacii insa, culmea, nu prea sunt, si alea cateva inchise. Poti sa mori aici si n-ai de unde lua o pastila ceva.
Mergand de la Rivulus spre Mc Donalds, apoi spre hotel Mara, dreapta in vale spre Republicii, apoi dreapta spre spitalul judetean si iar spre Rivulus, fix 4 farmacii mari si late. Un singur Sensi Blu, in rest din astea locale. Mda ciudat...

Am luat-o spre centru vechi...e chiar fain. Amenajat sau in curs de amenajare, toata zona e bine conservata, cladiri, strazi, etc. Frumos.. Am vazut si Turnul Clopotnitei al Bisericii Sf Stefan, care biserica nu mai exista...arsa de incendii din suta in suta de ani...din 1300 toamna incoace. Langa, in schimb, trona parohia ortodoxa Sf Nicolae, renovata, dichisita si cu numerele de mobil al popilor pe usa in caz de urgente. L-as fi sunat pe unu' sa-mi aduca o pastila divina.
In fine, mi-a trecut si capu', mi-a trecut si de plimbare.
Am papat o shaorma buuuna...mi-era pofta...nu mananc prea des asa ceva. Apoi am baut doar 2 beri la hotel.

Cam pustiu orasu'. Or fi plecat de 1 mai. Foarte bine. Am stat cu mine insumi, m-am delectat de oameni, cladiri, felinare, farmacii inchise si putine si motociclete la greu care toate urla niste zgomote infernale.

Acum sunt cuminte in camera. Ma uit la semifinalele campionatului mondial de biliard.

Totul e sub control.

Si pentru ca tot primesc mesaje cu "somnic pufos"...se pare ca e un termen deja in vocabularul obisnuit, ca sa fiu altfel nu va doresc decat "pufic somnos"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu